Konstföreställning med konstnär Anna Toresdotter

I en interaktiv föreställning berättar Anna om sin konst till egen musik och om kulturens djupa inverkan på människan.

Anna Toresdotter är bildkonstnär och har hem och ateljé i Åkersberga. Hon har varit verksam konstnär sedan 80-talet och anlitats för offentliga gestaltningar, gett ut böcker, haft ett hundratal separatutställningar i Sverige och andra länder och medverkat med sin konst i TV ett flertal gånger. I sina utställningar och föreläsningar förenar hon gärna olika konstnärliga uttryck som måleri, bildspel, dikt och musik.
Utöver detta har hon engagerat sig i forskning kring kulturens inverkan på liv och hälsa. Anna är med och driver Riksföreningen för Konstkultur och hälsa, ett forskarnätverk där även allmänheten är välkommen.

Lilla scen i Dieselverkstaden, Marcusplatsen 17 i Sickla, kl. 18.30. Gratis för medlemmar, inträde 50 kr för icke-medlemmar betalas kontant eller via swish på plats.